Treffina Bath en Beauty Concepts live met WFX PLM in combinatie met ERP van Kerridge

Het designteam van Treffina uit Eindhoven ontwikkelt Bath and Beauty Concepts voor diverse grootwinkelbedrijven in binnen en buitenland. Naast de eigen collectie, zijn er specials die in samenwerking met de klant worden ontwikkeld.
Nieuws
Treffina Bath en Beauty Concepts live met WFX PLM in combinatie met ERP van Kerridge

Het designteam van Treffina uit Eindhoven ontwikkelt Bath and Beauty Concepts voor diverse grootwinkelbedrijven in binnen en buitenland. Naast de eigen collectie, zijn er specials die in samenwerking met de klant worden ontwikkeld. Hierdoor is er sprake van een veelvoud aan ontwikkelingsprocessen waarbij veel schakels onder grote tijdsdruk betrokken zijn, onder andere leveranciers, designers, inkoop, verkoop, quality control en de klant. Hierbij is het van belang dat de verschillende afdelingen goed en snel inzicht en overzicht hebben op de werkzaamheden en resultaten van de voorliggende schakels. Wanneer er gewerkt wordt met veel verschillende dataverzamelingen zoals verschillende spreadsheets en bestanden op share’s is dit niet goed mogelijk.

Voordelen PLM Platform

Door de implementatie van Cloud PLM  zijn alle collectiegegevens, de huidige en voorgaande collecties en klantspecifieke aanvragen, nu ondergebracht in één voor alle betrokkenen toegankelijk platform. Leveranciers kunnen inloggen en zien hier de laatste versie van een ontwerp. Hierdoor ontstaat er geen verwarring meer over de juiste versie, zoals bij het versturen van mails en Excel sheets. Aanvragen van klant specials worden direct in het systeem verwerkt en voorzien van een workflow. Deze workflow begeleidt inkoopoffertes, sampling en keuringen en geeft nu alle betrokkenen intern en extern inzicht en overzicht in de voorgang van het productontwikkelingsproces, een kortere time-to-market, een verlaagde foutkans en een verhoogde efficiency.

Zendingen

Cloud PLM biedt ook inzicht in de flow van inkooporders en containerzendingen. Aangestuurd vanuit de workflow logt de leverancier zelf in en verwerkt de details van de verscheping en de samenstelling van de container. Hierdoor is het voor medewerkers van Treffina niet meer nodig alle aanvragen en inkooporders te bewaken, dit is alleen nodig wanneer er een vertraging optreedt zoals zichtbaar in het dashboard.

Integratie met ERP

De artikelen en inkooporders worden uiteindelijk ingelezen in het ERP systeem.

Een voordeel hierbij is tevens dat de artikelen dan al voorzien zijn van bijvoorbeeld logistieke gegevens, zoals bijvoorbeeld barcodes, dimensies, magazijnlocaties en kostencomponenten. Hierdoor treedt er geen vertraging op omdat deze gegevens nog in het ERP systeem moeten worden aangemaakt.

Boek direct een demo

Online, bij ons of op jouw locatie

Bedankt voor je bericht. We nemen binnen 24 uur contact met je op.
Sorry, er is iets misgegaan. Probeer het opnieuw of bekijk de contactopties hieronder.

Je kunt ons ook altijd bellen 020 – 899 72 62 
Of stuur ons een e-mail via: contact@plmfashion.nl