Case studies
plmfashion is voor teams met een innovatiementaliteit.
Heb je vragen over wat we jouw bedrijf kunnen bieden op basis van jullie specifieke use cases? Neem contact met ons op.
Evert-Jan Haarhuis, Manager Product Development & Custom Clothing bij Shimano, leidt het team dat verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van fietskleding. Met de overstap van het kledingontwikkelingsproces naar Europa stond zijn team voor de uitdaging om data centraal te beheren en compliance efficiënter te maken. Hij deelt hoe WFX PLM Shimano hielp om het Wash & Care Label proces te automatiseren, handmatige inspanningen te verminderen en wereldwijd samen te werken.
Belangrijkste resultaten
Shimano, opgericht in 1921, is een Japans multinationaal productiebedrijf dat gespecialiseerd is in fiets-, vis-, roeiproducten en -onderdelen.
Toen Shimano recent het kledingontwikkelingsproces verplaatste vanJapan naar Europa, hadden ze een wereldwijd toegankelijk systeem nodig om alle informatie op één plek vast te leggen. Het ontbreken van een gecentraliseerd systeem maakte het moeilijk om de consistentie te handhaven, compliance te garanderen én de groeiende activiteiten effectief te beheren.
Ons kleine kledingteam stond voor een enorme uitdaging bij het voldoen aan de strenge wettelijke eisen en wereldwijde etiketteringsnormen die Shimano eist. WFX heeft een functie voor wash & carelabels waarmee we moeiteloos labels in meerdere talen kunnen genereren. Een proces dat vroeger een nachtmerrie was als het handmatig in Excel werd beheerd. Als onze stuklijst nu correct is, wordt het wash & care label automatisch uitgerold. Een grote tijdsbesparing.
Enkele van de belangrijkste uitdagingen waren:
WFX PLM voorzag Shimano van een uitgebreide oplossing, specifiek afgestemd op de unieke behoeften van hun gespecialiseerde kledingteam. De nadruk lag op het stroomlijnen van workflows, het verbeteren van de nauwkeurigheid van gegevens en de teamsamenwerking.
De implementatie van WFX PLM leverde:
De implementatie van WFX PLM leidde tot opmerkelijke verbeteringen in de efficiëntie van Shimano, stroomlijnde hun processen, verbeterde teamsamenwerking en verbeterde hun vermogen om de kledingontwikkeling op mondiale schaal te beheren aanzienlijk.
Toen we de kledingontwikkeling van Japan overnamen, wisten we dat het proces mondiaal moest worden opgeschaald. WFX stelde ons in staat efficiënt uit te breiden naar Noord-Amerika en Australië door een veilig, nauwkeurig en toegankelijk systeem voor al onze gegevens te bieden. Alles beheren in Excel was foutgevoelig, maar met WFX beschikken we nu altijd over realtime informatie en is het automatisch overbrengen van gegevens naar ons ERP supergemakkelijk.
Enkele van deze verbeteringen zijn onder andere:
Dankzij de data scheduler van WFX kunnen we rapporten maken die rechtstreeks naar ons ERP-systeem worden geüpload – iets dat voorheen handmatig werd gedaan. Dit heeft ons veel tijd bespaard. Bovendien stelt WFX ons met workflows en versiebeheer in staat veranderingen te volgen en te begrijpen waarom ze zijn aangebracht, wat ons helpt de duidelijkheid in ons besluitvormingsproces te behouden.
WFX heeft het kledingontwikkelingsproces getransformeerd, alle gegevens gecentraliseerd en veel tijd bespaard. De virtuele showroom en het automatisch genereren van wash & carelabels waren baanbrekend voor het wereldwijde team.