Case studies
plmfashion is voor teams met een innovatiementaliteit.
Heb je vragen over wat we jouw bedrijf kunnen bieden op basis van jullie specifieke use cases? Neem contact met ons op.
Steve Madden Europe selecteert WFX PLM voor het stroomlijnen van het Product Development Proces
Steve Madden Europe, de Europese tak van het iconische Amerikaanse schoenen- en modemerk, heeft de strategische beslissing genomen om WFX PLM te implementeren om de productontwikkelingsprocessen te stroomlijnen.
Steve Madden Europe is momenteel actief in 43 landen met ongeveer 430 groothandelsklanten en detailhandelaren. Het team was onder de indruk van de snelheid, gebruiksvriendelijkheid en moderne gebruikersinterface van WFX PLM.
“We zijn blij dat we voor WFX PLM hebben gekozen om onze productontwikkelingsprocessen te ondersteunen”, zegt IT-manager en MT-lid Ralph Donhuijsen bij Steve Madden Europe. Daaraan toevoegend: “Dankzij de flexibiliteit en schaalbaarheid van WFX kunnen we het systeem gemakkelijk adopteren en laten groeien om zo de ambitieuze groei van Steve Madden in Europa te ondersteunen.”
Bij het plannen van hun groeistrategie was het voor Steve Madden van cruciaal belang om de processen te analyseren op schaalbaarheid. Uit hun bevindingen bleek echter dat hun bestaande proces niet schaalbaar was en verbetering behoefde. Donhuijsen legt uit: “Naarmate het aantal ontwerpen toeneemt, neemt ook de werkdruk proportioneel toe. Momenteel zijn er veel losgekoppelde spreadsheets in gebruik die handmatig werk vereisen, en sommige gebruikte macro’s werken mogelijk niet meer met Microsoft-release-updates.”
Om de groei mogelijk te maken, heeft Steve Madden een proces nodig dat kan worden opgeschaald zonder extra personeel toe te voegen, omdat ze willen uitbreiden met een gestroomlijnd team. “Met WFX kunnen we over een schaalbaar proces beschikken, omdat alle productgegevens zich nu in een uniforme database bevinden en de instellingen in WFX altijd kunnen worden aangepast en verfijnd om mee te groeien met de behoeften van ons bedrijf”, aldus Donhuijsen.
WFX PLM zal worden gebruikt om collectiebeheer, assortimentsplanning, monsteraanvragen en goedkeuringen te optimaliseren, naast vele andere belangrijke functies. De ingebouwde integratietoolkit van WFX zal ook worden gebruikt om alle gegevens automatisch te synchroniseren met het bestaande ERP-systeem van Steve Madden (Reflecta's XL-Enz) en de verschillende marktplaatsen waar het bedrijf zijn producten verkoopt. Daarnaast zal de WFX Adobe Connector binnen WFX PLM uitgebreid worden gebruikt door Steven Madden om het maken van digitale Teckpacks te vereenvoudigen.
“We zijn verheugd om met het team van Steve Madden Europe samen te werken en hen te ondersteunen bij hun inspanningen om hun activiteiten te stroomlijnen. We zijn ervan overtuigd dat WFX hen zal helpen hun doelen te bereiken en de efficiëntie in de hele organisatie te verbeteren”, aldus Jatin Paul, CEO van WFX.
Johan Bax, Partner van plmfashion, WFX’s ondersteunings- en implementatiepartner uit Amsterdam, die Steve Madden Europe’s PLM-implementatie begeleidt, zegt:
“WFX Fashion PLM is ontworpen om tegemoet te komen aan de mode-industrie en is vanuit de praktijk ontwikkeld door specialisten uit de industrie op basis van tientallen jaren ervaring. We zien dat steeds meer mode- en schoenenmerken in Nederland en Europa het platform adopteren om best practices op het gebied van producten te ondersteunen.”
De implementatie van WFX PLM zal naar verwachting ongeveer drie maanden in beslag nemen, waarna Steve Madden zal beschikken over een gecentraliseerd cloudgebaseerd platform en toegang tot realtime productontwikkelingsupdates. De connectiviteit met andere platforms zoals Reflecta ERP en diverse marktplaatsen zal worden opgezet met het Connectplaza IPaaS platform.
Kortom, het team van Steve Madden Europe is enthousiast om aan deze nieuwe reis met WFX PLM te beginnen. Ze kijken er ook naar uit om de voordelen van de software in de kortst mogelijke tijd te zien. Ralph Donhuijsen: “We zijn ervan overtuigd dat deze samenwerking een game-changer voor ons zal zijn en we zijn verheugd om binnenkort de positieve impact op onze productontwikkelingsprocessen te zien!”
Met een moderne interface, snelle implementatie en cloudtoegang helpt WFX PLM Steve Madden om realtime transparantie te krijgen, gegevensredundantie te elimineren en de efficiëntie van alle functies te verbeteren.
Gepubliceerd in Just Style
Link naar het oorspronkelijke artikel (Engeltalig)